Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Patricia widerström - 19 januari 2016 09:44

  

I dag skulle du ha fyllt 64 år, ingen ålder för en kvinna! Vi skulle ha gått hem till dig i dag jag mina syskon och barnen ätit tårta och druckit pulverkaffe. Selma skulle ha plockat ner alla kylskåpsmagneter från kylskåpet precis som lucas gjorde när han var liten. Jag hade försökt hålla stöket i schack men du hade bara sagt "det gör inget jag stdar upp det sen". Min gåva till dig för ca 7 år sedan var lucas, jag skaffade honom inte bara för min skull utan kanske till störst del för din! Kankse låter konstigt att höra att man skaffar barn för någon annans skull än sin egen men till stor del var det så för mig. Jag ville att du skulle ha något att se fram emot varje dag och liksom greppa livet vid. Just de var för min skull också för jag ville ju ha dig kvar hos oss. Även innan cancern var du ju sjuk och behövde mycket uppmuntran. Du var så glad när vi kom varje dag och lucas fick härja fritt.

För 1,5 år sen vill jag tro att det var du som gav mig en gåva. Selma LIlian föddes. Jag hade sagt till dig att jag inte skulle ha fler barn, men den sista kvällen vid din sida bestämde jag mig för att skaffa en till. Det är så viktigt med syskon just i svåra stunder, och dagar som denna när vi åker och hälsar på dig på din plats.


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lever tillsammans med min ungdomskärlek och våra gemensamma barn, en son på 7 år och en dotter på 1,5

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards